بدن شما روزانه به چند لیتر آب نیاز دارد؟

آب یکی از عوامل حیاتی است که زنده بودن انسان بدون آن امکان پذیر نیست. کمبود آب در بدن باعث بروز مشکلات و بیماری هایی می گردد. ازمشکل هضم غذا تا گرفتگی و منقبض شدن عضلات. اگر شما از یک درد رنج می برید طی چند روز زیادتر از حد معمول آب بنوشید، این کار احتمال درمان بیماری یا درد شما را افزایش می دهد.
اگر بخواهید مقدار آب مورد نیاز روزانه بدن خود را محاسبه نمایید وزن خود را ضربدر عدد 0.033 نمایید. عدد به دست آمده مقدار حداقل آبی است که شما در روز باید بنوشید.
مثلا اگر وزن شما 80 کیلو گرم است مقدار آب مورد نیاز شما در شرایط معمولی 2.64 لیتر است. یعنی حدود 9 تا 10 لیوان در شبانه روز. در صورتیکه ورزش می کنید یا هوا بیش از معمول گرم است به آب بیشتری نیاز دارید. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید باید مقدار بیشتری آب بنوشید.
چای معمولی و قهوه آب بدن را خارج و بدن را خشک می کند. به ازای هر لیوان چای یا قهوه باید دو لیوان آب بنوشید تا آب از دست رفته از بدن را جبران نمایید. این علاوه بر مقدار آب نیاز روزانه بدن شماست.
بدن خود را به مدت طولانی تشنه نگه ندارید. یکی از آثار تشنگی بلند مدت آسیب رسیدن به کلیه هاست. همانگونه که در بالا اشاره  شد یکی از تاثیرات منفی کمبود آب گرفتگی عضلات است. قلب نیز دارای عضلاتی است که بی شک آسیب رسیدن به عضلات این عضو حیاتی خطرات زیادی را برای بدن به همراه دارد. یادمان باشد هیچ گاه بدن را به مدت طولانی تشنه نگه نداریم. در صورت انجام چنین کاری منتظر عواقب وخیم آن برای بدن باشیم.
در صورتیکه می خواهیم وزن خود را کاهش داده یا کنترل کنیمحتما باید مقدار بیش از معمول آب بنوشیم.




چند راهکار ساده و عملی برای کاهش وزن